עיצוב פנים לדירה שכורה: הבית הוא איפה שהלב נמצא

הרגע הזה של קבלת מפתחות לבית חדש שהוא רק שלנו, בין שהוא "מהניילונים" ובין שהוא בית ששימש בעבר מישהו אחר, הוא רגע מרגש וחלום עבור רבים מאיתנו. לצערינו, במציאות הכלכלית של מדינת ישראל החלום הזה הולך ומתרחק מאיתנו מיום ליום. מרבית אזרחי המדינה אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות או לבנות בית או דירה ונאלצים לחיות בשכירות.

דירה שכורה היא בדרך כלל משהו זמני. בין שאתם מחליפים דירה כל שנה או שנתיים (סטודנטים למשל) ובין שאתם חיים באותה דירה שכורה 20 שנה ויותר (כפי שיש משפחות שעושות את זה בארץ), זה עדיין לא תמיד "שלכם". לפחות לא בהרגשה.

לכן, כשעולות מחשבות על השקעה בדירה, בעיצוב, שיפוץ (עם או ללא השתתפות בעל הבית) ואפילו שינויים קוסמטיים כמו טפט או צבע לקירות, פעמים רבות אנחנו פוסלים אותן כי "זה לא שלנו ממילא". אבל דווקא בישראל, שבה בדרך כלל, אם יש לכם בעלי בית טובים ואם המיקום והדירה טובים לכם, אתם יכולים למצוא את עצמכם חיים באותה דירה כמה שנים טובות, יש ערך רק להפיכת הדירה הזו, החלל הזה, מסתם "מבנה וקירות" ל"בית חם ואישי". אבל אז, כמובן, עולה שאלת התקציב. כמה נכון, אם בכלל, להשקיע בעיצוב פנים ו/או שיפוץ לדירה שכלל אינה שלכם?

אמנם דעתי משוחדת כשאני אומרת שתמיד צריך להשקיע בעיצוב, אבל אני מודעת היטב לבעיה התקציבית והרגשית של קשר לקירות האלה, של ההבדל בין סתם מקום שאנחנו ישנים ואוכלים בו לבין הבית שלנו שעוטף אותנו כאשר אנחנו חוזרים מיום ארוך בעבודה.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות עם דירה שכורה?

אפשר לעשות זאת בעצמכם – התחילו לגלוש בבלוגים של עיצוב, קראו מגזינים, קבלו השראה ורעיונות וישמו אותם ככל שהזמן והתקציב שלכם מאפשר זאת.

אפשר לנסות לערב את בעל הבית – אם אתם חושבים על שיפוץ ושינויים הכוללים שבירת קירות או בנית נישות מגבס (זול ופשוט יותר), נסו לערב את בעל הבית. בסך הכל פעולה כזו תעלה את ערך הנכס שלו ואין סיבה שלא יסכים להשתתף בעלויות איתכם.

אפשר להשקיע בהום סטיילינג עם מעצב פנים – הום סטיילינג הוא לא שירות עיצוב "מלא", אלא  שירות של חידוש וסידור של ריהוט, גופי תאורה, אביזרי נוי וטקסטיל. לפעמים זה כל מה שצריך כדי לתת לכם הרגשה של בעלות על המקום וברוב המקרים מדובר בפריטים שתוכלו לקחת איתכם הלאה אם וכאשר תעברו דירה.

אפשר להשתמש ב- myDeco – בדיוק כדי לתת מענה למצבים כאלה הקמתי את myDeco. רציתי לאפשר לכל אחד לקבל שירות מקצועי של עיצוב פנים והום סטיילינג בקליק. בחלקיק מהזמן ובחלקיק מהעלות.

 

מה מעצבים בדירה שכורה?

  • הכי קל, מהיר ופשוט (וגם זול) הוא להשקיע בצביעת הקירות, או להדביק טפט שחזר לאופנה, התקנת גופי תאורה וטקסטיל (וילונות, ריפוד לרהיטים, כריות נוי) וכמובן אביזרים (מזל שיש בישראל היום יותר מסניף אחד של איקאה J).
  • למשקיענים שביניכם אפשר לחשוב גם על נישות גבס שקל וזול יחסית להקים ומשנות לגמרי את מראה החדר ולעתים מוסיפות חללי אחסון או חללים להציג בהם פריטי נוי.
  • עוד משהו שקל וזול יחסית לביצוע הוא להכין אוסף תמונות שיכול להיות הדפסה גדולה של צילומים שעשיתם בטיול האחרון בחו"ל או של המשפחה וסידור שלהן ב"ענן" על הקיר תוך שימוש במסגרות פשוטות וסטנדרטיות, או הדפסה על קאנבס. כך תוכלו במהירות לתת מראה מאוד אישי ומאוד "שלכם" לבית.

אם אתם רוצים את עזרתי בקבלת טיפים, סיוע בבחירת הגוון לקיר או הטפט, בחירת גופי תאורה ועוד, מוזמנים ליצור איתי קשר!