תמונה של גוף תאורה מעוצב

"…בְּרֵאשִׁית…, וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר

 

אור וצל משחקים תפקיד בעיצוב ובאמנות מאז ומתמיד. בכל חדר יש פינות שהארה שלהן או הצללה שלהן משנה לחלוטין את מראה החלל. בדרך כלל, האור הטבעי מגיח אלינו מהפתחים והחלונות המתוכננים שבביתנו … אך האם זה מספיק  ומספק? לא תמיד. החדשות הטובות הן שברוב המקרים , גם זאת ניתן לשנות…

בשנים האחרונות התפתח תחום התאורה באופן משמעותי ומכירים בחשיבותו. בעידן המודרני עם המבחר הענק של גופי תאורה, נוכל למצוא ולשנות בבית את כמויות האור ולהתאימם לצרכים שלנו- תרתי משמע, גם כלכלית.

כאשר מתכננים תאורה, חשוב לזכור מאיפה היא מגיעה, לאן היא מכוונת ומה היא נועדה לעשות. לכן, התאורה תהיה שונה מפנים הבית לחוץ.

המטבח למשל דורש אור חזק וממוקד מעל משטחי העבודה, בסלון ובחדר השינה, לעומת זאת, דרושה תאורה יותר נעימה ורכה.

מה תהיה עוצמת האור המתאימה? האם נרצה אור מודגש? ממוקד? עוצמתי? רך ורגוע? לשולחן אירוח או פינת עבודה/קריאה? האם נמשיך לצרוך את מנורות הליבון וההלוגן? או שנעדיף את תאורת ה"לד" החדשנית , "הירוקה" והבוהקת אך גם חסכונית וגם מפזרת נכון ויפה את האור בחלל…? הרבה שאלות נשאלות בנושא האור הדרוש /רצוי לנו.

היום הטרנד הוא  תאורת לדים, המאפשרות לנו צריכת חשמל פחותה וחסכונית, עוצמת אור גבוהה ותוחלת חיים ארוכה. הנורות הללו גם אינן מתחממות ואינן פולטות קרינה!

היצע פתרונות התאורה והמבחר של סוגי גופי התאורה, הוא עצום, מרשים ואף מבלבל… לכן, אפילו אם חשבנו שנוכל לעשות זאת בעצמינו, ברוב המקרים דרושה עין מעצבת ומקצועית לבחירת גוף התאורה המתאים  לשטח שבו היא תותקן  ולכמות האור הנחוצה לנו, כך שהתאורה תהיה פונקציונלית, אך בעת ובעונה אחת תהווה חלק אינטגרלי מסגנון העיצוב הייחודי שאותו נבחר. בסופו של דבר, כפי שכבר הזכרנו, מטרתם של גופי התאורה מעבר לפונקציונליות, היא להדגיש ולשנות באופן טוטלי את המראה ובעיקר את האווירה…!

שימוש בספוטים במיקום אסטרטגי כדי להאיר פינה מסוימת

שימוש בספוטים במיקום אסטרטגי כדי להאיר פינה מסוימת

 

ריכזתי עבורכם כמה טיפים לבחירת תאורה נכונה לבית

  • במטבח, חדר האוכל וחדר המגורים (סלון) יידרשו מספר גופי תאורה ממוקדים, שישמשו לפעילויות שונות במרבית שעות היום…
  • נרצה למקמם בצורה ממוקדת לסוג הפעילות. במטבח מעל משטחי העבודה, בפינת האוכל במרכז השולחן, בסלון במרכז החלל לתאורה עוטפת כללית ועל הקירות תאורת קיר לאווירה.
  • מומלץ לבחור בתאורה צהובה, שקטה ונעימה…
  • לפרוזדורים ,נישות או פינות מיוחדות מומלץ להשתמש בתאורת אוירה בנורות קטנות ומעוצבות יותר.
  • בחדרי הרחצה דרושה תאורה מרכזית וחזקה בנוסף למנורה שבד"כ נמצאת מעל המראה שיכולה להיות מעוצבת.
  • היום ניתן להשתמש בפרופילי תאורת לד כפתרון אפקטיבי ועיצובי מרהיב ביופיו.
  • בחדרי השינה רצוי להשתמש במנורות עם אור חם וצהוב ולא לבן… זוג מנורות אהיל מיוחדות בצידי המיטה יתנו אוירה מיוחדת רגע לפני שינה …

 

צריכים עוד אור בבית? אשמח לעמוד לרשותכם ולייעץ בכל הנדרש!